מי מאיתנו לא אוהב לקחת לפעמים פסק זמן ולצאת לחופשה קצרה או ארוכה, לרדת לאילת, לצאת לחו"ל, לא חשוב מה.
אבל כמה מאיתנו לוקחים חופשה מהשוטף על מנת לעבוד קצת על העסק?
מרבית מנהלי העסק מנהלים חיי שיגרה של טירוף: כל היום פעילות מול לקוחות, ייצור, שירות, המון כיבוי שריפות.
כשהולך טוב – צריך לטפל בלקוחות, בהזמנות, באספקות, ולשם מה לבזבז זמן על משהו אחר? גם חשבון הבנק בסדר.
וכשלא הולך טוב – צריך להתאמץ לחפש לקוחות, צריך לקצץ בעלויות –יש מה לעשות.
ובכן,זו אינה דרך התנהלותם של עסקים מצטיינים.
בעל עסק מצטיין לוקח פסק זמן לכל הפחות אחת לחודש, ובמצב הטוב חצי יום בשבוע במטרה לשבת ללא טלפונים, ללא הפרעות ולנתח את מצב העסק.
מה עשינו, לאן אנו הולכים.
אם יש שותפים יותר קל. יש דיון, יש מחוייבות הדדית לבצע.
אם אתם בעלי עסקים לבד, דרושה משמעת עצמית רצינית מאד, אבל רק להתחלה,כי עם האוכל בא התיאבון.
מה עושים בשעות אלו של פסק זמן על העסק?
בודקים נתוני מכירות ורווח לפי לקוחות, מוצרים. מה טוב, מה גרוע, מה עשינו טוב בכלל שנתן יעילות ורווח, מה עשינו לא טוב שגרם לבזבוז
והפסד, סקירת פעילות עובדים, כמה לקוחות חדשים נכנסו, ממוצע מכירות ללקוח, אפקטיביות פעילות שיווקית פרסומית, מה טוב, מה גרוע.
כך אפשר בשעות ספורות, עם רשימת מלאי כזו להגיע למסקנות נהדרות היוצרות כוונים חדשים ותנופה.
אחד התפקידים שלי כיועץ הוא ללמד לקוחות את עצם העשיה, ומה עושים בפסקי זמן אלה. זוהי גם מהות הפגישות שלי - "שמים הכל על השולחן,
מקבלים כוון שיווקי".
קחו חצי יום מילואים, עיבדו על העסק. זה שווה הרבה ימי עבודה.
אביב נעים ועסקים טובים.
דני קרני יועץ שיווק
דני קרני יועץ שיווק